سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان واریس پا

1-درمان پزشکی

بهترین راه حل پزشکی جراحی پا با استفاده از لیزر است:

درمان لیزر ساده: این عمل به صورت بیرونی انجام می‌شود و نیازی به جراحی نیست. توسط لیزر، سیاهرگ‌های واریسی ریز زیر پوست درمان می‌شود. معمولا به بیش از یک جلسه نیاز است. با تجویز دکتر هر 6 تا 12 هفته یک جلسه انجام می‌شود.

درمان لیزر درون سیاهرگی: در این روش می‌توان سیاهرگ‌های وریدی بزرگتر را نیز درمان کرد. لیزر وارد سیاهرگ می‌شود. زمان ریکاوری برای این روش کوتاه‌تر است. برای درمان لیزر بیهوشی موضعی یا استفاده از داروی مسکن کافی است.

عوارض جراحی

عوارض جانبی درمان لیزر به شرح زیر است:

  • سوزش پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • احساس درد یا سوزش در ناحیه لیزرشده پس از بهبود و درمان
  • لخته کوچک یا بزرگ خون در سیاهرگ
  • هرچه دکتر شما ماهرتر باشد این عوارض کمتر خواهدبود.

2-درمان خانگی

سرکه سیب: به جریان خون کمک می‌‌کند. اگر خون به خوبی جریان یابد، واریس پا کاهش می‌یابد. سرکه سیب رقیق نشده را روی پوست و در ناحیه واریس استعمال کرده و ماساژ دهید. قبل از خواب و صبح هنگام بیدار شدن این کار را انجام دهید.

فلفل قرمز: فلفل قرمز سرشار از ویتامین سی و بیوفلاونوئیدها است که به جریان خون و کاهش ورم واریس کمک می‌کند. یک قاشق سوپخوری پودر فلفل قرمز را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. روزانه سه بار و به مدت یک تا دو ماه این نوشیدنی را بنوشید

روغن زیتون: ماساژ پوست با روغن زیتون به گردش خون و کاهش درد و التهاب کمک می‌کند. به اندازه یکسان روغن زیتون و روغن ویتامین E را با هم مخلوط کرده و به آرامی گرم کنید. برای چند دقیقه سیاهرگ‌ها را ماساژ بدهید. روزانه دوبار این کار را انجام دهید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....